خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/17 - 15:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
فیروزی با اشاره به سفر وزیر خارجه به لبنان؛

حمایت های جمهوری اسلامی پاسخی به خواست ملت و دولت این کشور بوده است

نماینده مردم فسا تاکید کرد:بر خلاف تبلیغات غلط علیه کشورمان در مورد دخالت در امور لبنان سفر وزیر خارجه به این کشور و استقبال مردم و مقامات لبنانی از گسترش همکاری ها نشان داد حمایت های ایران پاسخی به درخواست های طرف لبنانی بوده است.

حجت اله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص اهمیت سفر وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان اظهار داشت:دولت لبنان پس از مدت ها توانست با معرفی همه وزیران کابینه تشکیل شود و با وجود تصورات این سالها از نقش پررنگ عربستان در لبنان و ضعف جمهوری اسلامی ایران این سفر نشان داد کشورمان مقبولیت خوبی میان مقامات ارشد و مردم این کشور دارد.



وی افزود:در سالهای اخیر تبلیغات غلط و خلاف واقع علیه جمهوری اسلامی در خصوص دخالت در امور لبنان و تلاش برای ایجاد اختلاف بین دو کشور در مقاطع مختلف با شکست همراه بود و استقبال خوب مردم و مقامات دولتی و پارلمانی و همچنین احزاب سیاسی از سفر دیپلماتیک به این کشور نشان دهنده جایگاه ایران بود.



وی با بیان اینکه تداوم همکاری ها و حمایت های ایران از لبنان و صادرات سوخت بنا به خواست طرف لبنانی خواهد بود گفت:جمهوری اسلامی ایران هرگز در امور کشورها دخالتی نمی کند موضوع صادرات سوخت از سوی ایران به لبنان نیز موضوعی بود که در چارچوب خواست لبنانی ها انجام شده بود.



فیروزی تصریح کرد:نکته دیگر این سفر حمایت اقشار مختلف مردم و احزاب از این سفر و گسترش روابط با ایران بود و نشان داد نه تنها اقلیت شیعه در لبنان بلکه تمام لبنانی ها از توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران حمایت می کنند و حمایت کشورمان از کشورهایی که به نوعی توسط مستکبران مورد تحریم و فشار است بر اساس سیاست های کلان نظام و منافع متقابل ادامه خواهد داشت.



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان کرد:تبادلات دریایی ایران و لبنان به دنیا نشان داد کشورمان این توان را دارد که بازرگانی دریایی خود را فعال کند و به هر نقطه ای که بخواهد محموله های مختلف را با حفظ امنیت ارسال کند./



پایان پیام.

  • کد خبر : 328503
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار